sreda, 8. junij 2011

Dvignjene grede po metodi Seppa Holzerja

Seppa Holzerja sem že omenjala v enem od prejšnjih postov. Zagrizen, trdoživ možakar, ki je s svojo "zdravo kmečko logiko" ustvaril pravi mali raj na zemlji in to na strmih pobočjih Krameterhofa, na nadmorski višini med 1200 in 1500 metrov.

Ena od metod, ki jih uporablja so dvignjene gredice, ki pa niso samo zemlja zgrabljena na kup, ampak zgledajo pribljižno takole:


Izdelamo jo tako, da izkopljemo luknjo ali jarek, ki naj bo tako širok, da bomo z obeh strani segli do sredine.
V jarek potem namečemo spodaj večje kose lesa ali debelejše veje, čeznje drobne veje in vejice. To pokrijemo s slamo, naslednja plast je hlevski gnoj in vse skupaj prekrijemo z zemljo, ki smo jo skopali iz jarka.

Tako nekako sem se tudi jaz lotila svoje težke, zbite, glinene zemlje. V jarek sem nasula les in potem uporabila kar sem imela: plast zajčjega gnoja, plast sena, nekaj kuhinjskih ostankov, plast natrganega kartona, čezenj plast zajčjega gnoja in povrhu še zemlja.

Vse kar sem zakopala potem prav počasi razpada v zemlji in deluje kot centralno ogrevanje za gredico. Zagotovimo ji dolgotrajno zalogo bogatega komposta in kar je v mojem primeru verjetno najbolj efektivno dobro dranažo. Imam namreč malo zoprno situacijo. Vrhnja plast zemlje je globoka slabih 30 cm, na nekaterih delih še celo manj. Spodaj se nahaja težka, zbita glina. Kot v večini vrtov je tudi pri meni problem voda. Le da je je pri meni preveč in stalno zastaja na površju. Na travi imam prijateljice pijavke, ki so sicer zelo plašne in se, če jih slučajno opazim, takoj skrijejo. Ja, tudi jaz sem bila presenečena, da pijavke živijo na travi, v luknjicah v zemlji. Vsaj zdi se mi, da so pijavke. O kakšnih drevesih pa do letos nisem niti razmišljala, ker mi je bilo rečeno, da na tem delu nikdar niso rastla. Pa ne da jih ne bi nikoli posadili.

No letos sem po zaslugi g. H. deležna velikega veselja in lepe zelenjave.


Brokoli mi uspeva kot še nikoli.

Tegale lepotca smo že zmazali.

Bolj bogo pa izgleda sosednja gredica, ki je nisem dvignila.

Cvetača s te gredice je bila, tako kot brokoli, vzgojena iz semena in posajena na prosto v istem dnevu kot brokoli. Od takrat ni nič kaj dosti zrastla :(

Tudi buča, boga revica, še kar vstraja pri življenju čeprav komaj. Za razliko od iste sorte buče na dvignjeni gredici.

Danes je že odprla prve cvetove. A njena soseda, že pridno skrbi za naše želodčke.


Mene je metoda prepričala in drugo leto bo postala vsesplošno uporabljena.


Pravijo, da dež spere slabo voljo, zato en vesel deževen dan vsem.

Ni komentarjev:

Objavite komentar