sreda, 15. junij 2011

Kompost_Dan 4

Štirje dnevi so minili, od kar sem postavila kompost in sedaj je čas, da ga prvič premečem. Nikoli si ne bi mislila, da bo izdelovanje komposta lahko zanimivo, kaj šele razburljivo. Pa je. Mogoče se spreminjam v vrtičkarskega geeka. Kakorkoli že, umazanega in smrdljivega opravila sem se prav veselila.


Takole je izgledal kompostni kup preden sem ga zmrcvarila:


Zraven kompostnega kupa sem pripravila prostor kamor ga bom preložila. Zgornja plast, ki je bila predvsem plast zdrobljenih vej je izgledala, kot da je bila ravnokar položena tja. Globlje kot sem kup odkrivala, bolj očitne so bile spremembe. Presenetilo me je predvsem, kako blizu zgornje plasti se je začelo kaditi iz kupa. Masa se je zelo očitno segrevala in to ne samo v samem jedru.
Rdečih polžev ni bilo na spregled, a sem našla kar nekaj stvari, ki so spominjale na polže.


Tako so se s prekladanjem zunanje plasti spreminjale v notranje. Naletela sem na nekaj belih lis, kar ni najboljši znak.


Bele lise so znak, da je preveč zelenih, organskih delov in premalo rjavih. Ampak glede na to, da je bilo večino zdrobljenih vej na samem vrhu kupa, bele lise pa v delu, kjer je bila pokošena trava, nisem nič dodajala, ampak samo pomešala travo z rjavimi deli.

Precej jasno so se razločili kosi kartona, za katere sem pričakovala, da bodo vsaj črni (ne vem zakaj ravno črni).



Čez čas me je začelo malo skrbeti. Vonj je postajal vse bolj močan in vse bolj zlovešč. Vedela sem da se bljižam jedru kupa, kjer sta me čakala dva kosa mesa. Postajalo mi je vse bolj vroče, pa nisem vedela ali od nervoze ali od toplote, ki jo je oddajal kompost. A misel na gnilo meso prav gotovo ni pomagala.
In potem...

Lep "mesek". Nobenih črvov, nobenih gnilih, sluzastih delov. Očitno me to še čaka. Tudi koprive in kuhinjski ostanki, ki so bili v jedru kupa, so delovali kar preveč ohranjeni.

Na preloženem delu sem naredila jamo, zelo od daleč prenesla meso in koprive v jamo in dokončaka s premetavanjem.

Končni rezultat je nekoliko bolj razpotegnjen kup, ki ni ravno visok. Upam, da to ne bo škodovalo samemu procesu kompostiranja, čeprav Geoff svari pred to napako. Drugič bo boljši.





Na svidenje čez dva dni ;))




Ni komentarjev:

Objavite komentar